سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

زمان گرفتن شیشه شیر از کودک

گرفتن شیشه شیر از کودک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

شیشه شیر بعنوان کمک برای تغذیه نوزاد مدتهای زیادی هست که کاربرد داره و با وجود تاکیدات پزشکان بر مضر بودنش اما چون کار مادران و خصوصا مادران شاغل رو خیلی راحت میکنه نمیشه ازش استفاده نکرد.

گرفتن شیشه شیر از کودک

خب دوران کودکی فرزندمون برای تغذیه شیشه کمک زیادی بهمون میکنه اما وقتی کودک از دو سال رد میشه و تواناییهای بیشتری پیدا میکنه دیگه نیازی به شیشه نداره و بهتره که وابستگیش بهش از بین بره چون به هر حال این وابستگی دردسرهایی هم داشته!

اما چطور وسیله ای که تا حد زیادی کودک بهش وابسته اس رو ازش بگیریم؟

قطعا شما برای خودتون دلایلی دارید که قصد از شیشه گرفتن کودکتون رو دارید. اما دلایل دیگه ای هم وجود داره که اگه بدونید حتما در این تصمیمیتون مصمم تر میشید:

دکتر عزیزالله یوسفی فوق تخصص گوارش کودکان

شیر خوارانی که از شیر خشک تغذیه می شوند در 6 ماه اول زندگی تنها از شیر خشک استفاده می کنند و از ماه هفتم غذای کمکی برا ی انها شروع می شود.

در 6 ماه دوم تولد 80 درصد کالری از شیر ( شیر مادر و یا شیر خشک ) و 20 درصد کالری از غذای کمکی تامین می شود و بعد از یک سالگی 80 در صد کالری از غذای و تنها 20 در صد کالری از شیر تامین می شود .

با توجه به این شرایط در کودکانی که با شیشیه شیر تغذیه می شوند از یک سالگی شروع به کاهش تعداد دفعات تغذیه با شیشه می کنیم و در 15 ماهکی به طور کامل کودک را از شیشه می گیریم .

عوارض مصرف طولانی مدت شیشه شیر در کودکان

1- خراب شدن دندان ها
2- چاقی در کودک
3- کم خونی ناشی از کمبود اهن
4- وابستگی زیاد به شیر ومصرف بیش از اندازه شیر و در نتیجه کاهش مصرف مواد غذایی دیگر

مرکز گوارش کودکان تهران

تلفن تماس : 02166126187 و 02166126188 و 02166126189
سایت : WWW.govaresh-koudakan.ir

به این مطلب امتیاز دهید
دکتر
Author: دکتر

این مطلب را به اشتراک بگذارید