سفارشات خود را برای  بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

وبلاگ

چطور با شنا کردن لاغر شویم؟

ورزش شنا
آنچه در این مطلب می‌خوانید

شنا جزء آن دسته از ورزش‌های قدیمی، مفرح و محبوب بحساب می‌آید که چه بصورت تفریحی و با دوستان و یا بصورت حرفه‌ای سبب افزایش استقامت و شادابی بدن می‌شود حتی اگر بصورت حرفه‌ای شنا نکنید همان در آب بودن یا باصطلاح همان آب بازی هم می‌تواند تاثیر بسزایی بر روحیه افراد داشته باشد و یا حتی راه حلی باشد برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی مناسب.

ورزش شنا

کار کردن بیشتر بدن با فشار کمتر

شنا کردن، چیزی به شما تقدیم می‌کند که سایر ورزش‌های هوازی نمی‌توانند و آن هم عبارتست از: توانایی کار کردن بدن بدون تماس سخت استخوان‌های شما.

وقتی بدن انسان در آب غوطه ور می‌شود، به طور خودکار سبک‌تر می‌گردد. وقتی تا کمر در آب فرو می‌روید، بدن ۵۰ درصد وزنش را تحمل می‌کند.

وقتی تا سینه در آب فرو می‌روید، ۲۵ تا ۳۵ درصد وزنش را تحمل می‌کند.

وقتی آب به گردن می‌رسد، فقط ۱۰ درصد وزن خودتان را تحمل می‌کنید و ۹۰ درصد بقیه وزن بدن بوسیله استخر نگه داشته می‌شود.

یعنی استخر، مکان مطلوبی را برای کار کردن عضلات سفت و مفاصل دردناک فراهم می‌کند، خصوصاً اگر چاق و یا مبتلا به آرتروز مفاصل باشید.

انواع صحیح ورزش برای افراد مبتلا به آرتروز (آرتریت) عبارتند از:

ورزش‌هایی که باعث کشش عضلات شوند، ورزش‌هایی که عضلات را قوی کنند و ورزش‌هایی که باعث تمرین هوازی شوند. شنا کردن در استخر هر سه نوع این ورزش‌ها را در بردارد.

اگر آب استخر گرم باشد، برای مبتلایان به آرتروز خیلی بهتر است، زیرا آب گرم، خشکی مفاصل را برطرف می‌کند و آن‌ها را شل می‌کند.

در حقیقت، آب درمانی و شنا برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید مفیدتر از سایر فعالیت‌های ورزشی است.

طی هر حرکت به سمت جلو در طی شنا، بدن کش می‌آید که نه تنها باعث افزایش کارآیی بدن در آب می‌شود، بلکه موجب کشش بدن از سر تا انگشتان پا می‌گردد

همچنین تحقیقات ثابت کرده است که ورزش‌های آبی مثل شنا، در بیماران مبتلا به استئوآرتریت عملکرد مفاصل را بهبود می‌بخشد و درد آن‌ها را کمتر می‌کند.

افزایش کشش و قدرت عضله

شنا در مقایسه با سایر ورزش‌های هوازی، قدرت و کشش عضلات را بهتر افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال فرد هنگام دویدن، بدن خودش را در هوا حرکت می‌دهد، ولی در ورزش شنا، فرد خودش را در آب جلو می‌برد. چگالی (تراکم) آب ۱۲ برابر هوا است.

در نتیجه هر حرکت دست و پا در طی شنا، یک ورزش مقاومتی می‌شود. باید بدانید که ورزش‌های مقاومتی، بهترین راه افزایش کشش و قدرت عضلات هستند.

همچنین ورزش شنا برای استحکام استخوان‌ها به خصوص در زنان یائسه مفید است.

بهبود انعطاف پذیری بدن

بر خلاف وسایل ورزشی موجود در سالن ورزشی ژیمناستیک که هر بار روی یک قسمت بدن اثر دارند، ورزش شنا باعث حرکت تمام قسمت‌های بدن می‌شود و در نتیجه مفاصل و رباط‌ها را نرم و انعطاف پذیر می‌کند.

دست ها، باسن، پاها، سر و ستون فقرات با شنا کردن در آب حرکت می‌کنند و می‌چرخند.

علاوه بر این، طی هر حرکت به سمت جلو در طی شنا، بدن کش می‌آید که نه تنها باعث افزایش کارآیی بدن در آب می‌شود، بلکه موجب کشش بدن از سر تا انگشتان پا می‌گردد.

به این مطلب امتیاز دهید
دکتر
Author: دکتر

این مطلب را به اشتراک بگذارید